Activitatea experimentala
...Are o valoare formativă deosebită, deoarece învățarea prin experimente solicită o atitudine activă, atât prin...

Rezolvarea de probleme
...Face parte integrantă din procesul instructiv-educativ al învățării cunoștințelor din cadrul unei discipline. Prin...

Capitole
...Din punct de vedere al formei de prezentare, lucrarea este structurată în trei capitole...


ROLUL LUCRARILOR DE LABORATOR SI AL REZOLVARII PROBLEMELOR DE FIZICA ÎN ÎNSUSIREA FENOMENELOR ELECTRICE SI MAGNETICE

...Activitatea experimentala are o valoare formativa deosebita, deoarece învatarea prin experimente solicita o atitudine activa, atât prin angajarea simturilor, cât si a gândirii. În acelasi timp, aceasta obliga elevul la formularea unor ipoteze, îl pune în situatia sa le verifice, sa gaseasca solutii originale, sa descopere singur drumul care duce la aspectul logic al fenomenelor. Potentialul formativ al experimentelor de laborator nu se rezuma numai la contributia acestora în formarea unor deprinderi de munca intelectuala si practica, ci se face simtit prin efecte mult mai profunde si mai complexe asupra experimentatorului. Astfel, ea declanseaza tensiuni intelectuale si afective specifice actului descoperirii adevarului si pune în valoare calitatile morale: rabdarea si perseverenta, obiectivitatea si seriozitatea intelectuala, ordinea si disciplina în munca, deprinderea de a lucra în echipa. Învatarea fizicii prin activitate experimentala este modul cel mai provocator si interactiv, producând elevului o incitare permanenta, o atitudine activa fata de continutul lectiilor, nu doar o asimilare pasiva de cunostinte.
Efectele formative pot fi amplificate prin accentuarea gradului de problematizare si prin sistematizarea concluziilor teoretice.